Služby
Vďaka naším dlhoročným skúsenostiam a neustálemu vzdelávaniu vám vieme poskytnúť širokú ponuku našich služieb, ktoré vám pomôžu s vaším biznisom.
Jednoduché účtovníctvo
Podľa slovenského zákona o účtovníctve má v sústave jednoduchého (namiesto podvojného) účtovníctva dovolené účtovať:
- podnikateľ nezapísaný v obchodnom registri,
- podnikateľ, ktorý je fyzickou osobou (ktorá podniká alebo vykonáva inú samostatnú zárobkovú činnosť, ak preukazujú svoje výdavky vynaložené na dosiahnutie, zabezpečenie a udržanie príjmov na účely zistenia základu dane z príjmov podľa zákona č. 595/2003 Z. z. o dani z príjmov v platnom znení s výnimkou fyzických osôb, ktoré vedú daňovú evidenciu podľa § 6 ods. 14 a 15 toho istého zákona v znení zákona č. 60/2009 Z. z.)
- občianske združenie, jeho organizačné zložky, ktoré majú právnu subjektivitu, organizačné zložky Matice slovenskej, ktoré majú právnu subjektivitu, združenia právnických osôb, spoločenstvá vlastníkov bytov a nebytových priestorov, neinvestičné fondy, poľovnícke organizácie a neziskové organizácie poskytujúce všeobecne prospešné služby; ak nepodnikajú a ak ich príjmy nedosiahli v predchádzajúcom účtovnom období 200 000 eur,
- cirkev a náboženská spoločnosť, ich orgány a cirkevné inštitúcie, ktoré majú právnu subjektivitu; ak nepodnikajú.
V tejto oblasti vám ponúkame:
vedenie peňažného denníka
vedenie pokladničnej knihy
vedenie knihy záväzkov a pohľadávok
evidencia majetku
sledovanie oznamovacej povinnosti (DPH)
evidencia a daňové priznanie DPH, súhrnný výkaz DPH
komunikácia s úradmi
zúčtovanie cestovných príkazov
štandardné výstupy z účtovného programu
Podvojné účtovníctvo
Na Slovensku podvojným účtovníctvom účtujú účtovné jednotky zapísané v obchodnom registri, ale aj napr. občianske združenia, cirkvi a pod. v prípade, ak splnia zákonom stanovené podmienky (napr. ak podnikajú alebo ich príjmy presiahnu zákonom stanovenú hranicu).
Podvojné účtovníctvo môžu viesť aj firmy, ktoré nemajú povinnosť ho viesť (môžu viesť jednoduché účtovníctvo). V praxi sa stretávame s touto požiadavkou hlavne z dôvodu lepšieho prehľadu, efektívnejších reportov a lepšej kontroly účtovníctva.
V oblasti vedenia podvojného účtovníctva ponúkame:
vedenie účtovného denníka, hlavnej knihy
vedenie pokladničnej knihy
vedenie bankovej knihy
vedenie knihy záväzkov a pohľadávok
evidencia hmotného a nehmotného majetku + odpisy
sledovanie oznamovacej povinnosti (DPH)
evidencia a daňové priznanie DPH, súhrnný výkaz DPH
komunikácia s úradmi
zúčtovanie cestovných príkazov
štandardné výstupy z účtovného programu
Personálna agenda
Pod týmto pojmom sa rozumejú všetky činnosti späté s personálom teda s ľudskými zdrojmi.
Jedná sa o veľmi dôležitú činnosť v prípade zamestnávania pracovnej sily. Zahŕňa všetky náležitosti, ktoré je potrebné mať pod kontrolou. Počnúc tvorbou, vedením a udržiavaním personálnej evidencie, prípravu pracovných zmlúv, dohôd v prípade mimopracovného pomeru, zmluvných podkladov pre vzťahy majúce povahu príjmov zo závislej či obdobnej činnosti a ich prípadných zmien až po agendu súvisiacu s ukončením pracovného pomeru zamestnancov.
Spadá sem aj zabezpečovanie oznamovacích povinností, časové a údajové zabezpečenie príslušných registrov zamestnávateľa i zamestnanca.
Nevyhnutné je tiež komunikácia s príslušnými úradmi ktorú samozrejme zabezpečíme.
V oblasti mzdovej agendy vám ponúkame nasledovné služby:
mesačné spracovanie miezd podľa Vašich podkladov
výpočet odvodov poistného za zamestnanca
zasielanie príslušných výkazov a prehľadov do Sociálnej poisťovne, zdravotných poisťovní a na Daňový úrad
ročné zúčtovanie dane zo závislej činnosti
ročné zúčtovanie zdravotného poistenia
prihlášky a odhlášky do a z poisťovní
komunikácia s poisťovňami
upozornenie na zmeny v mzdovej oblasti pri zmenách legislatívny a nižších právnych úprav
V oblasti personalistiky vám ponúkame nasledovné služby:
príprava a vyhotovenie pracovných zmlúv a pracovných dohôd
príprava a vyhotovenie dohôd o hmotnej zodpovednosti
príprava a vyhotovenie náplni práce jednotlivých pracovných pozícií
vyhotovenie a vedenie personálnej evidencie zamestnancov
Daň z príjmu
Táto daň sa člení podľa toho o akú zdaniteľnú osobu sa jedná a podľa druhu príjmu, ktorý sa zdaňuje. Daň z príjmu právnických osôb – zjednodušene povedané daň zo zisku spoločnosti. Rozdiel výnosov a nákladov upravený o pripočítateľné a odpočítateľné položky k základu dane tvorí samotný základ dane.
Pre podnik je z ekonomického hľadiska dôležitý výsledok hospodárenia, ten je však málokedy rovnaký ako základ dane, ktorý je dôležitý pre určenie a výpočet výšky dane z príjmu. To, čo je účtovným výdavkom nemusí byť výdavkom pre daňové účely. Aj v tejto oblasti klientom poskytujeme poradenstvo a konzultácie, aby sme v dostatočnom časovom predstihu vedeli klientovi priblížiť jeho predpokladaný základ dane a teda aj predpokladanú výšku dane a poradiť mu s optimalizáciu základu dane.
Zostavenie a odoslanie kompletného daňového priznania s prílohami je jednou z našich služieb. Spoločnosti majú povinnosť zostaviť a zverejniť schválenú účtovnú závierku za účtovné obdobie v zákonne stanovenom termíne. Účtovná závierka je produktom správne vedeného účtovníctva, jej zostavenie, odoslanie po schválení a zabezpečenie zverejnenia v registroch je taktiež službou našej účtovnej kancelárie.
Daň z príjmu fyzických osôb
Zjednodušene povedané daň z môjho osobného príjmu za dané obdobie. V
tomto prípade sa môže jednať o príjem zo závislej činnosti (pracovný pomer, dohoda, služobný pomer) alebo príjem zo samostatne zárobkovej činnosti (živnosť) či podľa osobitného predpisu (autori, umelci) alebo iné príjmy (príležitostné). Zahrňujeme sem aj tzv. pasívny príjem to je napríklad príjem z prenájmu,
z kapitálového majetku…Poradíme vám aké sú vaše povinnosti, aké sú vaše možnosti a po vystavení a podaní daňového priznania za nami zostavené daňové priznanie zodpovedáme.
Daň z motorových vozdiel
Jedná sa o doplnkovú službu našej účtovnej kancelárie. Klientom zostavujeme a podávame v zákonom stanovenom termíne daňové priznanie k tejto dani. Poradíme kedy je klient povinný podať daňové priznanie z dani z motorových vozidiel, poprípade podať oznámenie o ukončení používania motorového vozidla a posielame príkaz na úhradu tejto dane. Výška dane závisí od počtu motorových vozidiel, prívesov a návesov, druhu paliva (elektrické a iné), kategórie vozidla, kubatúry alebo váhy vozidla a samozrejme od výnimiek, ktoré sú v zákone stanovené.
DPH
Táto daň je najkomplikovanejšou daňou v našom daňovom systéme, čo je spôsobené hlavne častými novelami, množstvo výnimiek a obmedzení. Podnikatelia, ktorí sa či už dobrovoľne alebo zo zákona stali platiteľmi DPH sú v drvivej väčšine odkázaní na pomoc účtovníčky a to už pri vystavovaní faktúr resp. posielaní ponúk.
Klientom v tomto ponúkame poradenstvo a podporu, následnú kontrolu, alebo samotné vystavovanie faktúr v našom systéme. Včas odovzdané doklady vždy rýchlo a pozorne spracujeme a klienta informujeme o prípadných chybách, nedostatkoch na dokladoch, chýbajúcich dokladoch a následne o jeho daňovej povinnosti. Priznanie k DPH ako aj kontrolný výkaz, prípadne súhrnný výkaz odovzdávame elektronicky na základe splnomocnenia na finančnú správu. Pre komunikáciu uvádzame na daňové priznanie naše tel. číslo, aby pracovníci daňového úradu kontaktovali priamo nás.
Vám ako nášmu klientovi teda zostávajú len dve povinnosti: včas priniesť alebo poslať elektronicky doklady za príslušné obdobie a uhradiť nami avizovanú daň z pridanej hodnoty daňovému úradu.
Zakladanie spoločností
Ponúkame vám zakladanie spoločností, prevedieme vás celým procesom, pomôžeme vám s výberom vhodnej právnej formy. Zabezpečíme registráciu vašej spoločnosti pre účely daní z príjmov a poradíme ohľadom DPH. Táto služba však vyžaduje vaše splnomocnenie a sním už nám nič nebráni byť vašim zástupcom v komunikácii so všetkými potrebnými inštitúciami.
Zmeny v obchodných spoločnostiach
Potrebujete si pridať nový predmet podnikania, zapísať zmenu konateľa alebo názvu spoločnosti, prípadne meníte sídlo? Radi vám s tým pomôžeme a tieto zmeny vybavíme za vás, a vy nemusíte strácať svoj čas behaním po úradoch.
Poradenstvo
Máte veľa otázok a málo odpovedí? Potrebujete sa poradiť ohľadom účtovníctva, daní, biznisu?
Neznalosť zákona neospravedlňuje a neustále meniaca sa legislatíva tomu dáva vskutku dynamický rámec. My však sledujeme všetky zmeny a v prípade potreby informujeme svojich klientov o nevyhnutných záležitostiach spojených s ich činnosťou. Ak ale predsa je niečo, v čom si nie ste istý, môžete sa obrátiť na nás a prostredníctvom nášho poradenstva a konzultácií, spolu nájdeme odpovede na vaše otázky.
Konzultácie
Ak preferujete osobné konzultácie, môžete nás navštíviť v našej kancelárii, ktorá je dobre dostupná a pre našich klientov je parkovanie zdarma.
Ak preferujete online formu konzultácie, sme vám k dispozícii aj prostredníctvom video-meetingu.
Čo najviac zaujíma našich klientov?
Potrebujem účtovníčku?
Áno aj nie. Fyzické a právnické osoby, ktoré vykonávajú podnikateľskú činnosť na území SR sú povinné si viesť účtovnú evidenciu na základe ktorej vyčíslia svoj základ dane. Pokiaľ viete ako na to tak, nás pravdepodobne potrebovať nebudete. Ak je to však pre vás “španielska dedina” alebo “nutné zlo”, sme tu pre vás a radi vám s tým pomôžeme.
Ako si vybrať správnu službu?
Podvojné účtovníctvo – majú povinnosť viesť všetky právnické osoby – to sú firmy, ktoré sú zapísané v obchodnom registri, ale aj napr. občianske združenia, cirkvi a pod. v prípade, ak splnia zákonom stanovené podmienky (napr. ak podnikajú alebo ich príjmy presiahnu zákonom stanovenú hranicu). Ostatné podnikateľské subjekty a neziskové organizácie majú možnosť si vybrať, či budú viesť podvojné alebo jednoduché účtovníctvo.
Živnosť alebo eseročka?
Vysoké odvody, ktoré živnostník platí do zdravotnej a sociálnej poisťovni mnohých núti uvažovať nad založením spoločnosti (s.r.o.). Aj v tejto oblasti Vám podrobne vysvetlím výhody a nevýhody a či je vôbec pre Vás táto zmena vhodná, keďže živnosť ponúka možnosť hospodáriť s prijatými prostriedkami aj pre osobnú spotrebu a tiež je výhodou možnosť uplatnenia nezdaniteľnej časti základu dane – čo znamená nižšie dane. Dôležité je spomenúť možnosť ukončenia podnikania, kedy pri živnosti je to na základe rozhodnutia možné ihneď pri s.r.o. je to proces.
Koľko stoja vaše služby?
Odpoveď, ktorú nechcete dostať je, že je to individuálne. Ale pre približnú predstavu si to môžeme vysvetliť nasledovne: Pri jednoduchom účtovníctve pre živnostníkov cena začína od 25,-€/mesiac. Pre spoločnosť s ručením obmedzeným, ktorá má 3-5 zamestnancov, ktorej vedieme podvojné účtovníctvo a spracúvame jej aj mzdovú agendu to môže začínať od 120,-€ mesačne. Ak máte záujem o konkrétnejšie čísla, môžete nás kontaktovať alebo si vyžiadajte náš cenník.
Zastupujete klientov na úradoch?
Áno, táto služba je pre našich klientov samozrejmosťou. Zastupujeme ich na základe plnomocenstva na Sociálnej poisťovni, Daňovom úrade, zdravotnej poisťovni. Snažíme sa klientov čo najviac odbremeniť od administratívy, aby sa mohli venovať svojmu biznisu.
Kedy sa môžem alebo musím registrovať pre DPH?
Povinnosť registrácie vzniká pri prekročení zákonom stanoveného obratu v priebehu 12 po sebe nasledujúcich mesiacov (nie kalendárnych). Zjednodušene povedané obrat je váš príjem, vaša fakturácia avšak aj v tejto oblasti sú výnimky, ktoré sa do obratu pre registráciu nepočítajú (napríklad príjem zo zahraničia). Je však možnosť registrovať sa pre DPH aj dobrovoľne na základe podania žiadosti a predloženia dokladov o vašej ekonomickej činnosti (vystavené faktúry, objednávky, zmluvy…).